پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3242
-
الف
+

نشست خبری فیلم «ماه گرفتگی» در برج میلاد برگزار شد

نشست فيلم «ماه گرفتگی» حضور عوامل اين فيلم در برج میلاد برگزار شد.

نشست فيلم «ماه گرفتگی» به كارگرداني مسعود اطيابی با حضور عوامل اين فيلم و اهالی رسانه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم و به نقل از سایت جشنواره فیلم فجر، در اين نشست مسعود اطيابی كارگردان و تدوينگر، هادی انباردار تهيه‌كننده ، بابک اردلان صدابردار، مهرداد جلوخانی صدابردار، كامبيز ديرباز، شهرام عبدلي، نيلوفر وهاب‌زادگان و كاوه ابراهيم بازيگران اين فيلم سينمايی حضور داشتند.

در ابتدای اين نشست، مسعود اطيابی ضمن تشكر از اهالی رسانه و منتقدان برای صبوری در تماشای این فیلم بیان کرد: بیشتر افراد از نمايش راضی بودند و تنها ده بيست نفری ازجمعيت بلند شدند و افراد ديگر را هم با خود به بیرون سالن كشاندند. خواهشم اين است که در اینجا دوستان خود را سانسور نكنند.

وی ادامه داد: اين فيلم قطعا كامل نیست و امكان كامل بودن هم نيست. اصل هنر دست خداست و من ادعای كامل بودن ندارم. مباحثی در این فیلم وجود دارد كه ممكن است افرادی آن را قبول نداشته باشند. اين داستان را من از نزديک ديدم و تلاش كردم نزديک‌ترين روایت را كنم .

هادی انباردار نیز گفت: استرس عجيبی داشتم اما الان پس از نمایش فیلم شور و شعف دارم. درسانس ساعت شش برج میلاد كمتر سالنی به پر بودن سالن ما بوده است. كساني که تا انتها فيلم را ديدند، در واقع خستگی را از تن ما به در آوردند.

بهمن اردلان نیز طی صحبت‌هایی کوتاه بیان کرد: افتخار اين را داشتم كه در کنار عوامل این فیلم همکاری کنم. اميدوارم مخاطبان از فیلم خوششان آمده باشد و صدابردای نیز برايشان مقبول باشد.

مهرداد جلوخانی به عنوان صدابردار این فیلم گفت: سه ماه صدابرداری این فیلم زمان برد چرا که آقای اطيابی نكات زیادی داشت. در کل به نظرم فيلم شريفی است و خوشحالم اين فيلم را كار كردم.

شهرام عبدلی نیز ضمن ابراز خوشحالی از نقش آفرینی در فیلم «ماه گرفتگی» بیان کرد: خوشحالم در اين فيلم بازی كردم و برایم مايه افتحار است.

نیلوفر وهاب‌زادگان هم گفت: خوشحالم چون اولين تجربه تصويری‌ام بوده است. از اینکه آقای اطیابی و آقای انباردار به من اعتماد كردند،ممنونم  و اميدوارم توانسته باشم گوشه‌ای از خواسته‌هايشان را برآورده باشم.

کاوه ابراهيم نیز در ادامه به طور خلاصه گفت: بازی در این فیلم اولين تجربه كاری من در سینما بوده است.

در بخش دیگری از این نشست انباردار با اشاره به تجربه تهیه‌کنندگی در فیلم‌های ژانر جنگی گفت: تجربه کار در ژانر سياسی را نداشتم و فكر مي‌كردم كارهای جنگي سخت‌تر است. يک سال طول كشيد تا به شروع فيلمبرداری رسیدیم و  چند بار كست را عوض كرديم، چرا که افرادی بودند که زود قصاوت می‌كردند و بستری را فراهم  می‌کردند که امكان همكاری با دوستان پيش نمی‌آمد.

وی افزود: با وجود اینکه در حين كار استرس و شرايط سختی داشتيم، همدل شديم تا اين فيلم را ساختیم. در حين فيلمبرداری دوستان مورد هجمه مطبوعات قرار مي‌گرفتند و حتی مجبور شدند اينستاگرام‌شان را ببندند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به به پرسشی مبنی بر اينكه چرا تصوير میرحسین موسوی را به راحتی در فيلم‌تان نشان داديد، گفت: هیچ نهادی هیچ گاه به ما چیزی را تحميل نكرد. سر سكانسی كه پوستر موسوی بود، فيلم را دو روز تعطيل كرديم چون اطیابی می‌گفت پوستر بايد بزرگتر باشد و ما هم پايش ايستاديم و تبعيت كرديم.

وی ادامه داد: سيد (اطیابی) زير بار هيچ چيز نرفت. در این مسیر هیچ مجموعه‌ای به ما فشار نياورد. فیلم  سفارشی نيست اما حامی مالی داشتيم و حمایت شدیم و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هيچ وقت نخواست چيزی را كم يا زياد كنيم.

اطيابی نیز در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه فضای روایت شده از زندان اوین واقعی نیست، توضیح داد: اتفاقا زندان اوين را سردتر و تلخ تر از آنچه كه هست نشان دادم و نخواستم شعار بدهم. فضای بازجويی اوين واقعی گرم‌تر و شيک‌تر از آنچه كه نشان داديم، بود. دليلم از این کار اين بود كه آنقدر در فيلم‌های قبلی زندان‌ها بد نشان داده شده بود، كه من هم مجبور بودم تبعيت كنم. در كل فضای اوين خيلی بهتر از آن است كه در فيلم نشان داديم.

وی با اشاره به نویسندگی فیلمنامه که توسط آذرپندار نوشته شده است، ادامه داد: فيلمنامه‌نويس مهدی آذرپندار است كه نمی دانم چرا اينجا نيست. نسخه او كامل به دست من رسيد و فيلمنامه را خواندم و متوجه شدم دقيق و هوشمندانه است و كمتر نياز به بازبينی دارد. راستش از اين مقطع زمانی و تاریخی، فيلم‌هايي ساخته شده كه طيف‌های مختلف خوششان نيامده است. پرداخت فيلمنامه را خودم انجام دادم و اگر نقصی به فيلمنامه وارد است، تقصير من است.

کارگردان «ماه گرفتگی» در بخشی دیگر گفت: معتقدم در درگيري‌های سال ٨٨ ، حقيقت پنهان شد. در بين مردم شكاف ايجاد شد و حقيقت مشخص نشد. رجالی كه مي‌توانستند به حرف رهبری گوش دهند، این کار را نکردند. من در فیلمم همین حرف را زده‌ام كه اگر موسوی صبر مي‌كرد، چهار سال بعد رئيس جمهور مي‌شد.

اطيابی درباره انتخاب بازیگران برای این فیلم توضیح داد: هيچ بازيگری بازی در اين فيلم را از ابتدا رد نكرد جز دو نفر. الباقی قبول كردند و بعد با تلفن و پيام از طرف ديگران منصرف شدند. ديرباز اولين گزينه ما بود و چون اما از ابتدا سر كار بود، ما به سراغ ديگران رفتيم

انباردار نیز در تائید صحبت‌های او گفت: كستينگ در شرايط خاصی بود و از ابتدا ليستی داشتیم. ديرباز در ليست اوليه بود و بعد از اینکه به  نتيجه با فرد خاصی نرسيديم مجددا به سراغ دیرباز رفتیم.

ديرباز در واکنش به به اينكه چطور بازی در چنین نقشی را قبول كردی، پاسخ داد: صادقانه می‌گویم از ابتدا نگرانی‌هايی وجود داشت. این را هم بگویم که حق طبيعی كارگردان و تهيه كننده است كه ليست بلند بالايی از بازيگران داشته باشند، همانطور كه حق من هم هست كه در هر فيلمی که بخواهم بازي كنم. اگر عليرام نورایی در این نقش به جای من بازی می كرد، من خوشحال می‌شدم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم بشين، بفرما و بتمرگ با هم متفاوت است! اگر پيشنهاد از طرف هركس ديگري غير ازاطیابی بود، حتما بيشتر تحقيق می‌كردم. به دلیل تجربه بازی در یک فیلم دیگرش، می دانستم که انسان متعادلي است و او از لفظ بفرما در فیلم هایش استفاده می‌كند. اصلا از بازی در فیلم «ماه گرفتگی» پشیمان نيستم.

انباردار در پاسخ به اينكه آيا به فروش این فیلم هم فكر كرده‌ايد، گفت: هركسی هر اثری را که می‌سازد، مطمئنا به مخاطبش هم فكر می‌كند. خواستيم فضای آن سال‌ها را عادلانه روايت و مخاطب خودش را پيدا كنيم. فصل نمايش «ماه گرفتگی»  بايد تا قبل از انتخابات باشد چون پس از آن ممكن است فضا تغيير كند.

وی ادامه داد: می‌خواستند ما را  قانع کنند که اين فيلم ساخته نشود اما گفتم اين فيلم كه به هر حال ساخته می‌شود، پس بهتر است اطيابی کارگردان آن باشد تا شريف به اين موضوع پرداخته شود و به سمت خاصی غش نكند.

اطیابی نیز در پایان تاکید کرد: خوشحالم كه دو طيف نگاه، از فيلمم راضی نیستند. شاید اين وسط خدا از ما راضی باشد.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر